söndag 22 mars 2009

Klubb helgen

Så, då är det söndag. Har varit en bra, lång helg.

I fredags kom Emelie och Josefin hem till mig. Vi drack ett par liter vin och gick sedan ut i klubbnatten. Vid kl2 lämnade vi lägenheten, och tog oss till Magnet Club. Rätt sunkigt ställe med två dansgolv, på det ena djade The Teenagers lite allt möjligt från rock till elektro. På det andra var det 80´s hits, allt från Depeche Mode till... ja jag vet inte vad.
Runt kl5 gick vi till Weekend. En klubb som ligger på 12:e våningen i en byggnad på Alexander Plats, med utsikt över hela stan. Det är stora fönster och ligger i ena hörnet av byggnaden så man ser allt. Solen gick sakta upp över Berlin medans vi dansade till elektro beats. Vid kl6 var solen så stark att alla fick en lätt röd färg i ansiktet. Mina mungipor drog sig upp varje gång jag kollade ut över Berlin. Jag älskar det, tänkte jag. Det är precis så här det ska vara. Precis så här man ska ha det. När dom efter ett par timmar stängde av musiken, kändes det som att jag skulle kunna dansa i två-tre timmar till.
Vi kilade hemmåt, och jag tog U-bahn mot mig. Jag var hemma vid 7:30. Solen hade redan gått upp och det var morgon. Somnade snabbt, och vaknade 14:30. Första känslan: ångest. Sedan kom jag på mig själv med att jag är ju ledig! Jag har ingenting jag måste göra. CHILLA.

Och chilla gjorde jag. Gjorde inget annat än att se på film på datorn och slacka.
Efter några timmar tvingade jag mig in i duschen, fixade mig och åkte till E, H & J. Bakade en kladdkaka som jag tog med mig, dom fixade taco´s. Drack vin, öl, lyssna på musik, snackade om allt möjligt. Karin och Ivar kom förbi, och runt 2:30 gick vi till White Trash. Stället var precis som namnet, och i fönstret stod det en tjej i någon slags rockabilly outfit och dansade. I det andra stod det en man i lackstringbody och skaka på sin fasta rumpa. Kön var oändlig, men vi orkade inte ta oss någon annanstans.
När vi kom in gapade jag till över vilken låt dom spelade på dansgolvet, och ungefär så fortsatte det hela natten. OH, den hääär!! OH, den hääär!! OH, fram tills kl5:30. Då hade all energi gått åt, jag hade fått en ölflaska slängd i huvudet, varit sur, varit glad, druckit öl, gått på världens sunkigaste toalett, sagt nej till ragg, hoppat, sjungit, gapat, dansat.
Så 5:45 stämplade jag ut. Hem. Sova. Kom hem 6:30.

Vaknade runt kl11:30. Tvingade mig upp runt kl12. Samma med frukost och dusch. Sedan mötte jag upp Emelie i Mauerpark och gick på cykeljakt på marknaden. Vi köpte varsitt lås, och sen började prutningen. Fina cyklar, fula cyklar, billiga, dyra osv. Vi köpte varsinn för 50euro, kunde ha fått nån halvdan för 30, men våra är fina och kanon goa att cykla. Sjukt nöjda köpte vi pommes frites och satte och tjöta.
Sen cyklade vi glatt hem till mig. Har druckit kaffe, ätit kladdis och kollat på Trainspotting. Det var nog ett sånt as som kastade flaskan i mitt huvud, tänkte jag när vi kommit en bit in i filmen...

Nu ska jag ta bad nr2 för dagen, med mina köpta kompisar. 2 badankor. Gör badet mycket roligare.
Imorgon skola, börjar inte förrän 10, mm. Ska se på film hela natten och vara nöjd.

2 kommentarer:

  1. åh vad det verkar ljuvligt! fan vad jag är glad för din skull!

    SvaraRadera
  2. tack. ja, det känns bra nu.

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget