tisdag 17 mars 2009

Diestag

Oh. Vill berätta mer om Barcelona, för allt var så jävla bra, men finns inte ord.
Sista kvällen, i lördags, hade vi världens bästa grillfest. Helt fantastiskt väder, härliga människor och god mat. Ja. Allt va skitbra helt enkelt. Tack tjejer!

---

Igår började skolan. Jag sov 7 timmar, och gick upp och kände mig exalterad. Som i första klass.
Åt frukost och tog en morgonpromenad till skolan,på ca30 minuter.
Kom dit, tog en gratis kaffe och väntade. Det kom en kille som visade oss runt i tio minuter och pratade bara tyska. Vi var kanske 10-15 st som var nya för den måndagen. Flera av dom andra pratade tyska, så dom skulle plugga engelska eller något annat språk.
Jag såg direkt två tjejer som jag på deras klädstil fattade att dom var svenska. Absolut inget illa menat! Snarare tvärtom. Dom berättade idag att dom tänkte samma om mig, haha.
Så jag gick fram till dom efter "rundturen". Tjejerna heter Emelie och Josefin och är från Stockholm, födda samma år som jag och jobbar(-ade) också i butik innan dom flyttade hit,haha. Keine luschtigt...
Hursomhelst så är det vi tre tjejer, och två killar i klassen (idag kom en tjej till från Chicago) så nu är vi 6 stycken. Ena killen är från Paris, och den andra är från Kanada. Dom verkar båda två lite konstiga. Kanadensaren är en besserwiesser och Parisaren tror att han säger rätt när han säger fel och rättar (felar) mig. Lite störande, så jag får rätta tillbaka honom,kan inte riktigt med.

Igår efter skolan gick vi runt lite, köpte telefonkort, och igårkväll drack vi en drink på skolan, sen gick vi till Zu mir oder zu dir (hem till mig eller hem till dig), och drack lite mer. Tog fel vagn, missade en nattvagn, och fick gå hem. Var i säng vid 01:30, upp runt 07 och skola. Idag var min arbetspartner Parisaren, precis vad jag behöver när jag är lite bakis och sovit för lite. Mm...

Imorse på väg till skolan öppnades låset på min kedja runt halsen, och jag tappade min Marc Jacobs klocka någonstans på väg till skolan. Skit ledsen, svettig och besviken kom jag 10min sent till lektionen. Hoppas att den lite magiskt ska komma fram någonstans.
Nu har jag precis tagit en powernap och ska hem till Emelie, Josefin och Hanna (en kompis dom bor ihop med) för lite förfest. Ska till Cookies ikväll för att träffa Andreas med folk, och lyssna på St. Göran som spelar skivor! Kommer nog att komma hem väldigt sent inatt... Känner det på mig, men försöker förneka det faktum.

Imorgon blir det nog att hänga mycket här framför datorn. Nedladdningen att SATC säsongerna blev klar idag, perfekt för en bakis Josefin!

1 kommentar:

  1. Hej söta du!

    Det gick ju bra det här! :-)

    Puss puss!

    //Maria

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget