lördag 25 maj 2013

Dubbel Dubbel - Vino Tapas - Puta Madre

Här har det unnats! I onsdags efter att jag varit ledsen hela dagen över Seans avfärd, va mammas gulligast i världen och tog ut mig på middag. Vi gick till Dubbel Dubbel och pratade om Sean och framtiden. Vi åt som vanligt något av den godaste maten jag någonsin ätit och mamma är nu rädd att hon kommer börja föräta sig på deras dumplings & wontons. När man bor ett stenkast ifrån sådana ställen är det svårt att motivera sig att laga mat hemma.


I torsdags hade jag en dag fylld av en sak: skola. Jag hade precis hört från min handledare att han ville ha ett nytt utkast av min uppsats på eftermiddagen, samtidigt som min lärare i Akademiskt Skrivande ville ha en bearbetad version av min slutuppgift, SAMT att jag jobbar på ett kulturreportage till Kulturjournalistiken och hade en därav deadline på fredag. Panik. Elvira kom hem till mig med plugg hon med. Jag fick försöka motivera henne till att plugga så att jag också skulle kunna plugga. Det gick skit bra, och vi åt frukost, drack kaffe, åt lunch och fikade under dagen och fick skit mycket gjort. På kvällen var planen att vi skulle käka ute med Erik som fyllt 30, och är i Gbg och hälsar på. Vi gick till Burgersson men det var väntetid på bord och mitt blodsocker var begravt under jorden. Vi korsade gatan och gick till Vino Tapas och käkade över (min) förväntans goda tapas. Risotton med tryffelolja var to die for. När mamma gick hem gick vi vidare till Kino och tog ett glas. De andra fortsatte halva natten men jag gick hem och sov för att va redo att jobba hela fredag. 



Upp kl07 och jobbar nästan 10 timmar. Sjukt stressigt på jobbet och var helt slut i hela kroppen efter. Ska snart köra yoga innan min rygg dör.. Efter jobbet hade jag en dejt med Elvira & Jonna. Vi träffades på Puta Madres takterrass och drack mojito´s, massa cava och åt mat. Jag var tyvärr sjukt besviken på maten. Det tog 1h 40min för att få en förrätt som dessutom var både tråkig och förmodligen inte ordentligt tillagad. Ett kallt (ska iofs vara det) äpple som var urgröpt och fyllt med en röra på kräftskjärtar, krabba, fisk (?) och pilgrimsmusslor tror jag. Omöjligt att avgöra vad sjutton det var jag åt med tanke på hur det såg ut. Helt kallt och tråkigt, fisken verkade inte genomlagad (om det nu ens var fisk). Sen mixad med på mycket chili att jag inte kunde käka det. Så, 125:- sjukt ovärd mat. TYVÄRR. Jag har ju käkat där innan och det var bra. Men hört av många som varit med om samma sak, att det är växlande kvalité på maten. Kan dessutom inte fatta att servitrisen inte ens frågade om något var fel efter jag inte ens käkade upp hälften av min FÖRRÄTT som jag hade som middag. Kazzt. Hur som så var sällskapet och drickan fantastiskt så det vägde upp! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget