måndag 18 mars 2013

Välbehövlig helg på landet

Tre dagar ute på landet var precis vad vi behövde tror jag. Åkte i fredags med mamma. Sean och jag tog den självklara budapestbakelse-fikan på Rådhuskonditoriet i Lidköping. Lika gott varje gång. Vi handlade musslor och räkor, prosecco och vitt vin. Vi spelade kort och drack irish coffee framför brasan för att hålla oss varma. På lördagen åkte vi in till stan och fikade igen (surprise), och handlade mer god mat. Jag bakade en fransk chokladtårta och lagade gös i vitvinssås till middag. I söndags åt vi lunch i Spiken och körde hemåt först framåt kvällen. Hur fin helg som helst. Dessutom gick vi ut på isen på sjön! En jädrigt häftig känsla att se huset från sjön, utan att skvätta runt i vattnet.

Prosecco & brasa

Musselsoppa till förrätt

Seans räkpasta med soltorkade-tomat-aioli

Lördagsfrukost

Jag började min lördags-jogg nere vid vår badplats



Lördagskvällens projekt: sätta ihop en mobil från SF MoMa

 På landet hittar man massor av fina gamla grejer


Bra start på söndagen: min nya absoluta favorittidning & kaffe

Kanske den fånigaste posen på en fånig men fantastisk mamma. Lunch på Sjöboden i Spiken

Vi gick ut på den tjocka isen som nu täckte sjön





2 kommentarer:

som tänkte något efter detta inlägget