onsdag 20 mars 2013

DubbelDubbel, namnsdag & Iggy

Igår hade jag namnsdag. Dagen spenderades mest genom att läsa en väldigt hemskt men bra bok för skolan, och leka med Iggy & Elvira på Röhsska. Namnsdagar är liksom något som vi firar i min familj. Oftast så får man välja middag, kanske en liten tårta och man får ett litet paket av mamma. Igår fick jag även finsaker av Sean. Han hade köpt en flaska prosecco och blommor. Färska blommor får jag i och för sig hela tiden. Jag sa någon gång för längesen att jag alltid vill ha färska blommor hemma. Där jag har det - där är jag hemma. Så sen vi flyttade ihop i Göteborg har han köpt det till mig hela tiden. Finaste. Hur som, så köpte jag biljetter till The Growlers som spelar på Röda Sten nästa fredag! Dom är hur bra som helst! Vi såg dom i San Fran förra året. Lyssnar på dom HÄR!
Vi gick till Dubbel Dubbel igår kväll. Åt hur mycket gott som helst och rullade hemåt för att sedan äta bakelser som mamma hade köpt från mitt favoritställe i Lidköping. Sen fick jag mig ett par vantar. I Mars! Men, de behövs ju uppenbarligen...






Idag fick vi finbesök av Iggy på eftermiddagen! Elvira & Roger var båda tvungna att jobba och hon är lite för sjuk för dagis. Vi fikade, lekte mest kurragömma, gjorde pärlplattor och fånade oss. Sean är tydligen både: Kattis, Lovisa, Frans, Viktor och knasboll. Men det sista visste jag ju redan. Helt slut är vi allihopa. Hur fint som helst. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget