fredag 29 mars 2013

Lediga helgen

I helgen tog jag ledigt. Som i helt ledigt från skola. Det kändes fantastiskt. I fredags eftermiddag skickade jag in och skrev klart en del skolprojekt och kl17 var jag liksom klar tills på måndag. Det blev med andra ord en "riktig" helg. På fredagskvällen gick vi hem till Daniella & Joakim. Billy, Dalenda, Kajsa och två snubbar till var där. Sjukt trevlig kväll. Blev dock en väldigt tidig för jag mådde skit redan kl00. Lite fail på den. Men vi var pigga och krya till lördagen och kunde utnyttja dagen till fullo. Vi mötte upp Billy & Daniella och käkade lunch i solen utanför Tranquilo. Drack vin, bubbel, öl och åt halstrad tonfisk. Hur fint som helst. Vi satt där i flera timmar och på kvällen gick Sean ut med Joakim och jag fick besök av Emmeli. Vi kollade på gamla kort och drack lite vin innan hon skulle iväg på mystiska möten och jag träffa Jenny & Emma på Skål. Jennys lyckades övertala mig att gå med till Calor och vi skakade rumpa till kl03. 
Söndagen var bra. Det har blivit Seans & min nya favoritdag. Mest för att den brukar vara veckans sämsta dag, men när man får spendera den med någon och göra, alternativt inte göra, vad som helst och ingenting så blir dagen utmärkt. 

I måndags fick jag mig ytterligare en smärre chock när min handledare fortsätter att bete sig som att min uppsats är långt ifrån klar, när han för två veckor sen gav intrycket att det snart är klar. Detta velande gör mig tokig! Och otroligt pank. Men innan jag visste allt det så hade jag varit på intervju och mätning inför ett provmodelljobb. Får se hur det går med det. Efter mötet käkade jag lunch med pappa och vi bestämde oss för att åka till Paris nästa helg! Vara borta fredag-måndag för att gå på auktion och göra konst-grejer. Ska bli väldigt spännande...

Nu ska vi snart iväg och spela tennis. Jag insåg att jag varit sjukt slapp med träningen i flera veckor nu, och sommaren kommer väl att komma snart (hoppas) så det gäller att sätta igång nu... Beach 2013! As if... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget