onsdag 27 februari 2013

Malmö igen

Man kan tro att jag inte gör någonting alls på dagarna eftersom jag inte rapporterar om något. Men så är inte fallet. Det handlar snarare om att jag är upptagen med så mycket tråkiga saker (skola) att jag knappt har tid att vare sig rapportera om när jag faktiskt gör något roligt,eller gör så mycket roligt. Ja, ni hör ju. 
Helgen var perfekt- stannade hemma i fredags och njöt av att vakna i tid i lördags och plugga på biblioteket. Visst låter det fantastiskt? Men på kvällen hade vi Maria, som jag lärde känna i San Francisco, över på middag. Sjukt trevlig kväll som blev natt med vin och god mat. Skönt att träffa någon som pluggar lika mycket, om inte mer, som förstår den fanatiska tröttheten som man simmar runt i hela tiden. 

Igår morse kl4.30 var jag tvungen att ta mig upp för att hinna med mitt morgontåg till Malmö. Månen lyste upp vår mörka gata på vägen till vagnen. Givetvis kunde jag inte sova en blund på tåget ner, vilket jag hade behövt för den långa skoldagen. Det gick i alla fall bra och var väldigt trevligt och givande. Delvis. Vi hade textsamtal i grupp vilket var väldigt bra. 
Nu är det tillbaka till Gbg-vardagen och plugg, skola, plugg igen. Jag drömmer mig bort. Tror att det blir till att boka en resa om ett par veckor. Så fort Seans pass är tillbaka...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget