tisdag 12 februari 2013

Mynningsladdare

I lördags var det premiär på RSK nya utställning Mynningsladdare. Det är minst sagt en häftig utställning som visar upp graffitin i ett nytt rum. Eller, det är ju inte första gången graffiti visas i en konsthall men det är ovanligt, vilket gör det intressant och spännande! I lördags var alla de medverkande konstnärerna på plats och berättade om sina influenser och bakgrunder. Jätte skoj var det! Jag ska vara samtalsvärd på utställningen imorgon och på lördag eftermiddag. Pepp!





Sitter med tre skolprojekt samtidigt vilket inte ger mycket tid tillövers. Men igår hade jag lyxen att både hinna luncha med Sessili som jag inte sett på tusen år, och fika med Daniella Deeee. 
Snart klar med en uppgift till, då bara vidare till nästa. Ska förmodligen låta mig själv glömma skolan i ett par timmar ikväll och bowla istället! Ska bli sjukt kul. Men först: DRÖMSEMLA med Seankan! 

1 kommentar:

  1. Inte första gången det är graffiti i DEN konsthallen... ;-)

    Jag blir alltid lite ledsen när jag går runt på Röda Sten, för mig är det fortfarande min ungdoms Asfaltina med graffiti på väggarna, rost och och livsfarliga hål i golven... <3

    Men det är väl så med konsten, man raderar nåt och sen tar man in det igen under kontrollerade former, det ena är förfall, det andra är konst, för mig är det bara konstigt... ;-)

    Men utställningen verkar spännande, önskar jag hade råd att gå idag, men måste vänta till cashen kommer och jag är helt frisk, förhoppningsvis sammanfaller de två... ;-)

    KramKram!

    /HannaPanna

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget