fredag 31 december 2010

HOPP





Igår gick vi ut på promenad. Vi höll på att förfrysa våra små tår i jakten på strumpor till Kalle. Så när vi äntligen fick tag på dem, köpte han 20 par! Lika bra.
För att tina upp oss drack vi massor av te och åt pfannkuchen & kakor. Sen satt jag och pluggade stenhårt, struntade i yogan och läste klart att som skulle läsas igår & idag! Gödigt.
Sen skrev jag ett brev till E. Handskrivet så klart. Ska strax till posten och lägga det på lådan. Ett kärleksbrev är det. Nytt år, nya tag och nytt framtidshopp! (Ej det på bilden, det är fejk-kort. Typ hej vi är så glada ute och det är inte alls cp kallt).

Skrev precis till en kompis på facebook om vad som är jobbigast med att inte ses varje dag, eller prata på telefon. Att det är alla onödiga vardagsdetaljer som jag vill berätta för honom. Och att jag inte kan det, som gör det jobbigt att ha distans. Ett opersonligt förhållande på något vis. Snart är det slut på det i alla fall. Det känns skönt. Längtar till en trygg vardag. MUMS!

Hittade nyårsbilder från tidigare år. 2005/2006 var vi ihop, men E jobbade såklart.








Första är på ett berg vid Majvallen. Jag står på en sten och stressade till mig en puss när kameran kom fram. 06/07

Andra är hemma hos Jenny. Inget vettigt kort när vi syns båda två, men det var en fin nyår. 07/08

Tredje är hos Essy & Björn. Alla var så himla fin klädda, så klart! Det var också en riktigt bra nyår med massa vänner och bubbel. Sista innan vi flyttade hit. 08/09

Sista är förra året på gatan utanför Jessi. Utan tvekan den knäppaste av alla hittills, och sjukt rolig och mysig. 09/10

Vi får göra som vi gjorde förra året, ha ett andra nyår där vi firar ihop helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget