onsdag 29 december 2010

December

Tiden går så snabbt att jag knappt hinner med. Slungas in i allt, vilket E tycker är fantastiskt roande.

Dricker kaffe i mitt kök i Berlin. Egypten var fantastiskt skönt, precis vad jag behövde: SOL! Kalle och jag tog det lugnare än lugnast, och pluggade lite lagom lite. Jag har fått tillbaka resultatet på tentan jag skrev när vi kom ner, och jag fick ett "utmärkt VG". Väldigt stolt över det.
Dom 6 dagarna jag spenderade i Gbg över julen bestod av mycket tid med familjen och några nära vänner. Kändes som att tiden gick alldeles för snabbt och att jag inte hann med att mysa med E så mycket som jag ville.




Julafton var lugnare än andra år. Jag gick upp kl07 med E som skulle till Sthlm. Jag stannade hemma och bakade och pysslade hela dagen och var dödstrött kl20. Hade besök av Sessili & Kalle på kvällen som spelade TP med mig och min familj. Pappa var inte med i år, han åkte till Asien i november och stannar borta i två månader. Mest för att slippa allt runt jul antar jag. Säga vad man vill om det, men att se honom gotta sig i solen i Saigon när man knappt kommer utanför dörren p.g.a snön gör en lite avundsjuk.






Kul fest på juldagen i år, med många vänner. Synd att jag drack sprit vilket gjorde mig kalasfull. Jag hade kul innan.



Så... nu har jag bara några veckor kvar på min kurs. Om jag skriver VG på den här tentan också, finns det nog goda chanser till att jag får ett VG som slutbetyg, vilket hade varit fantastiskt. Det fanns inte ens med i mina tankar när jag började kursen i september. Jag har sökt in till Filmvetenskap A, samt att jag ska maila skolan jag läst på nu och fråga angående reservplats till Konstvetenskap B. Så tänker fortsätta plugga till våren.

Jag kommer bara vara kvar i Berlin i 2 månader till, sen blir det Gbg i 2månader. Måste ta körkort innan New York nämligen, så det blir en paus från Berlin igen. Mycket som händer, och många planer, vilket känns underbart.

Nu blir det snart ner en sväng på stan, köpa en kursbok. Sen kanske en yoga klass.. och sen.. vem vet. Vad som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget