fredag 10 december 2010

Egypten

Här är det göttans gött. Förutom badförbudet så. Går upp kl7:30 lokaltid, vilket är 6:30 svensk. Vaknar av solen som jag låter skina rätt in i mitt ansikte. Jag vaknar alltid kl06 när solen börjar gå upp ovanför havet, helt fantastiskt vackert. Sen.... går jag ut på balkongen. Sitter och njuter lite. Sen sparkar jag upp kalle runt kl08, vi går och äter frukost, vilket dom senaste dagarna mest har bestått av kaffe. Efter det har vi lite yoga 9-9:40 typ. Därefter ligger vi och solar och göttar oss till lunch som man kan äta från 12:30-16. Finns massor av olika ställen, men vi har hittat ett som är bra i jämförelse med dom andra, så vi håller oss där. Då tar vi en kall öl till och chillar i skuggan. Sen solar vi till typ 14-15. Redan vid kl14 känner man att solen börjar gå ner faktiskt, och kl17 är det helt svart. Men som sagt, solen går upp tidigt och den steker verkligen kl9 redan.
Så, hittills har vi vid den tiden gått och hem och pluggat fram tills middag. Middag har varit både bra och dåligt. Dåligt på buffé ställena, riktigt kass på ett, bättre på ett annat. Och det finns 3 riktigt bra restauranger med bordsservering, och dom måste man boka en kväll i förväg. På en av dom åt vi igår, det va helt suveränt. Jag åt soppa till förrätt, fantastiskt fisk från röda havet till middag och tiramisu till dessert.

Nu ska vi strax gå och käka. Tyvärr buffé ikväll, men restaurangens bar har helt fantastiska drinkar, så det unnar vi oss säkert ett par stycken efter.
Jag somnar innan kl22, helt slut från att göra ingenting alls och sol. Hej pensionärs paret! Hur gött som helst faktiskt.

1 kommentar:

  1. http://jennycatharina.blogspot.com/2010/12/fick-en-nominering-till-beautiful.html

    pöss

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget