torsdag 1 maj 2014

Göteborgskärlek

Med kärleken hela tiden närvarande och omslutande, har vardagslivet lite smått gjort sig påmint efter Seans tillbaka-komst, påskhelg och allt vad det nu var. I samma veva som en amerikan kom hit fick vi även det härliga tillfället att få tillbaka Daniella från New York där hon gjort praktik i flera veckor. Vi va ute och tog några öl med henne och Jocke på Linnégatan, vilket alltid är lika härligt. 




Soliga dagar har fortsatt och jag har njutit av varje sekund och fångat härliga bilder på väg till jobbet. Förra fredagen var jag ute och käkade och bröllopsplanerade med Tess och Kristin. Efter det gick Tess med hem till oss och drack drinkar med Claudine som tog med sig gin från Barcelona. Det blev en sen och underbar kväll som avslutades på Barabicu med ännu fler fina människor. 


I lördags var Sean och jag oerhört bakisfjantiga och han klädde ut sig till jag vet inte riktigt vad... Vi tog det extremt lugnt och hängde utanför huset i solen tills vi skulle gå och se Kids på Draken. Sjukt rolig, men lite tråkigt att gå in i mörkret när det var så fint väder. På kvällen var det grannfest här, vi firade att det inte ska byggas en jävla Västlänken-tunnel precis bakom huset. Så det dracks champagne långt in på natten. 



champagne

grannen Eric och mammas selfie

I söndags blev vi lyxigt upphämtade av Jocke och Fredrik med bil. Dom hade fixat picknick-brunch och vi åkte ut till havet. Det var lite blåsigt, men jävligt mysigt och god mat. Det blev lite för kallt efter ett par timmar så vi drog hem till oss och stekte i solhörnan i några timmar. På kvällen gick Sean och jag en lång Gbg-kvällspromenad vilket är något av det bästa jag vet att göra med Sean. Vi strosade runt, träffade vänner på gatan och gick vidare. Fångade lite av solnedgången vid Skansenkrona innan vi köpte tapas-middag och njöt av det ute i kvällssolen. Perfekt söndag. 



solkillar






I måndags efter jobbet körde vi ett första rep med det gamla eurodisco-bandet vi hade på gymnasiet! Det var sjukt fint att få träffa alla igen, och väldigt roligt att spela tillsammans! Det gick förvånansvärt bra, och nu sätter vi igång och kör varje vecka framöver. 
På jobbet i tisdags gjorde jag klart en ny katalog som är till utställningen vi kommer att ha från den 15:e maj. Jag fick en lunchmacka av Sean med en liten påminnelse i. Det bästa som finns. Sen hade min chef och jag möte utanför galleriet med kaffe och fika och rundade av arbetet innan jag går på semester! Underbara Göteborgsdagar. Livet känns gött. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget