måndag 19 maj 2014

Sardinien

Efter att ha njutit i Venedig åkte vi till vår sista anhalt; Sardinien. Vi bodde på ett jättetrevligt vandrarhem där vi fick vår egen lägenhet. Första timmen lyckades jag låsa in mig på toaletten, och när ägaren och Sean fått ut mig och jag var lycklig över att ha överlevt (lider av extrem klaustrofobi) så stod Sean och jag i badrummet, och tvärdraget smällde igen dörren IGEN. Som tur var fick vi tag på ägaren (tack gode Gud att vi hade mobilen med oss in i badrummet) så han fick släppa ut oss. Resten av resan var inte lika dramatisk. Vi njöt av härliga stränder, god mat och fantastiskt lokalt vin. Vi hyrde bil och körde runt på ön, bland annat hittade vi små stränder där vi var de enda på plats, och så besökte vi La Pelosa. Den vackraste stranden i världen, tydligen. Fantastiskt vackert. 

en gömd strand


fantastisk middag i old town





njöt av solnedgångarna på kvällarna

lyckades motvilligt trycka in ett träningspass på semestern

hyrbilen och reseledaren

helt sjukt vackra vyer


helt ensamma på en strand

la pelosa





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget