torsdag 24 april 2014

Sean & Påsken

För en vecka sen kom han. Min fina man som jag längtat efter så väldans. Det är alltid så sjukt surrealistiskt att sitta i bilen på väg ut till Landvetter och veta att han alldeles strax kommer stå där med sitt varma leende och trygga famn. Det är minst sagt en lyx att få bli omkramad och älskad av den mest ödmjuka människa jag någonsin träffat. 

efterlängtat frukostsällskap



Så, Sean landade i onsdags. Vi tog det bara lugnt hemma och åt en väldigt emotionell middag med mamma och Adam. På skärtorsdagen körde vi upp till landet vid lunch. När vi kom dit satte jag igång och städade medan Sean försökte sova jetlagen av sig. På fredagen fick vi det finaste besöket man kan tänka sig, i form av Iggy, Kalle & Elvira. Vi letade efter påskägg i skogen som påskharen hade gömt, vi målade ägg och drack bubbel, åt god mat och drack vin. Det blev en lugn och tidigt kväll med mycket prat och kärlek. 










På påskafton åkte de hem och Sean och jag gick och såg på Fed Cup i Lidköping där Sverige mötte Thailand. Fed Cup alltså världscup tennisturnering för kvinnor. Sånt där som man aldrig hör om i sportnyheterna. På kvällen satt vi på terassen med mamma och drack rosé i kvällssolen. På söndagen var det strålande sol. Vi va ute och sprang och jag doppade mig i det iskalla vattnet när vi kom tillbaka. Fy fan alltså... men då har man det gjort! 












I måndags var vi tillbaka i Göteborg, och 20 grader! Sean och jag spelade tennis utomhus i 2 timmar och på kvällen hade vi Kalle över på middag hos mamma. Vi drack vin och drinkar och käkade tacos. Elvira och Erik kom senare på kvällen och det blev ett skitmysigt avslut på en fantastiskt fin påsk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget