måndag 17 februari 2014

Stockholm

Förra helgen avslutades med ytterligare en mysig tjejkväll med Anna och Elvira hemma hos den sistnämnda. Anna hade med sig en Pin Up-bok från 1960 som vi (jag mest) tittade igenom länge och väl. Elvira hade värdens finaste present med sig till mig från Berlin. Ett hjärta från henne, Kalle och Ismael som det står "Fuck Off" på. Jag har suktat efter det så länge, och jag älskar det.

I tisdags åkte jag till Stockholm. Sent på kvällen. Mina chefer var redan uppe för att göra i ordning vår monter på Antikmässan i Älvsjö. Jag rullade in vid midnatt i huvudstaden och åkte hem till Emelie. Vi var sjukt trötta och fnissade i sängen en stund innan båda somnade. Dagarna som gick blev jag behandlad som en gudinna i det finska hemmet. Världens finaste föräldrar som fixade mat, och mysigaste Emelie att hänga med när hon inte var upptagen med sina målningar. Jag jobbade på mässan varje dag från lunch ungefär, och träffade väldigt mycket folk. Det var sjukt kul och spännande och jag är verkligen så glad över mitt arbete. Jag trivs så jäkla bra med mina chefer och med den konsten vi arbetar med. Sånt jävla privilegier att få jobba där! Jag sålde dessutom ett par skulpturer, vilket kändes otroligt skönt. Viktigt att få visa att man faktiskt KAN... Jag hade även tid att träffa Maria en kväll. Vi åt middag hemma hos henne i Solna, drack vin och hade sjukt kul. Vi gick ut en sväng till Häktet och jag kom hem lagom salongs mitt i natten.

I söndags, igår, skulle vi i alla fall köra hem. Efter en lång dag på mässan, och efter packandet av tavlor och skulpturer så satte vi oss i bilen. Efter en liten stund började den bete sig konstigt, och det hade den gjort på ditvägen också. Det fanns tid på verkstaden i Linköping i morse kl 10, så vi övernattade på Elite Plaza i Linköping, haha. Det gjorde inte så mycket. Vi hade det trevligt ändå och fick uppleva Linköping en söndagskväll runt kl 22. Nu är jag hemma i Göteborg. Helt slut efter en rolig, intressant, lärorik och lång vecka i Stockholm. En joggtur och en god middag med pappa på detta så är jag nöjd. 


fina hjärtat jag fick

annas pin up-bok

bara en bråkdel av vad som fanns på frukostbordet hos luostarinen

vår fina monter på antikmässan



bara en bråkdel av alla montrar från mässan

en av alla mysiga middagar

en dag på jobbet

alla hjärtans dag-middag, vin och utgång med maria


på häktet med emelie

bakis-chipsen

linköping by night, carl milles utanför hotellet

mitt hotellrum med världens skönaste säng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget