söndag 9 mars 2014

Våren

Äntligen lite jävla vårkänsla! Veckan har som vanligt mest varit upptagen med plugg, träning och jobb. Men har även hunnit klämma in lite annat. 
Det var skönt att kunna sätta på sig vårskor igen. Och vårkappa. Och ta fram solglasögon. Som man väntat. I onsdags slutade jag jobbet lite tidigare och hade tid att gå runt och kolla på konst. Jag gick runt på gallerier och hittade en hel del intressant. Jag mötte upp Tess och tog ett par glas vin med henne och med mamma på Spisa. 
I fredags bestämde sig pappa och jag för att fixa lite härlig fredagsmiddag. Jag köpte vin, han köpte räkor och musslor. Jag lagade en vitvins-musselsoppa, pappa åt. Jag mötte upp Daniella på Barabicu där vi drack lite bubbel innan födelsedagsbash på Bangatan! Vi firade Jasmin och det var en redig fest som vanligt. Tog taxi hem vid kl05 på morgonen och var rätt trött igår. Lyckades dock ta mig ut och se lite tal och demonstration och åt sedan lunch med Joanna. På kvällen lyckades Ejan få ut mig till Hagabion. Vi drack återställande-bubbel och Emelie och Joanna kom förbi. 
Idag har jag pluggat typ hela dagen, och joggat och yogat ute i solen i Mossen. Nu blir det Ben & Jerry´s i sängen med True Detective. Blir inte så mycket bättre än så.  










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget