lördag 30 november 2013

Thanksgiving

Dåliga bilder från en bra fest! I torsdags firande vi den amerikanska högtiden Thanksgiving. Tredje året för mig, andra året i Göteborg. Förra året slängde vi ihop en Thanksgiving-middag i sista sekunden, men det här året hade mamma och jag bestämt oss sen veckor i förväg. Dock blir det som vanligt att planerna slipas till bara några dagar innan. Hur som, vi hade runt 20 gäster vilket innebar att vi fick duka upp två stora bord i matsalen och vardagsrummet så att alla fick plats. Alla hade med sig någonting, paj, sallader, tranbärssås och allt vad det nu var. Så jävla mycket mat! Det dracks massa vin och när gästerna kom så stod Sean, Emma & jag utanför huset med varm äppelcider-punch som vi hade gjort för första gången. Det med lite mörk rom i, hur gott som helst. Det blev en sen kväll som blev natt och vi var nog i säng först vid 3:30. Sjukt fin kväll. 
Igår hade vi dead zone hemma hela eftermiddagen. Bara mös i soffan och åt rester. Sean & jag gick och åt sen middag på Hello Monkey på Linnégatan. Goda drinkar och god mat! Vi mötte upp Claudine på Vink och pratade om dejtinglivet, vilket ser rätt spännande ut för hennes del. 
Idag kan man läsa om två fantastiskt duktiga tjejer i GP! Det förgyllde min lördagsmorgon. Nu ska vi ut och gå! Ikväll mer fest och se Daniella & Ali spela på M2. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget