tisdag 26 november 2013

KÄRLEKEN

Att the love of my life är här har inte bara lett till maxad mystid, utan även resulterat i noll träning, plugg eller annat tråkigt. I måndags hämtade jag Sean på flygplatsen. Vi åt en mysig middag hemma med min syster och mamma. Trötta av lång längtan mös vi ner oss i sängen tidigt och det var fantastiskt att slippa sova ensam igen. I tisdags körde vi till landet. Vi va ute och sprang en kall joggingrunda för att sedan bara stanna inne och se solen gå ner (klockan fyra typ), laga lite räkpasta och dricka vin framför brasan. Vi stannade hela onsdagen också och gjorde typ detsamma. Fikade på vårat favoritställe i Lidköping innan vi åkte tillbaka till Gbg. 
I torsdags hade Daniella och Jocke bjudit ut oss till Barabicu. Sean har varit där flera gånger, men endast under bygget av Göteborgs numera typ häftigaste och bästa restaurang. Jocke såg till att vi fick smaka av det mesta från menyn, och vi drack massor av vin och hade minst sagt en kanonkväll. Efter middagen mötte Sean & jag upp Elvira & Erik på ett par glas innan vi fick runda av. I fredags hade vi tänkt gå ut men det resulterade istället i en dag av att bara njuta av varandras sällskap i dead zone framför tv:n. Inte så illa det heller. 
I lördags vaknade jag mitt i natten och hade fått urinvägsinfektion, vilket jag känt av i ett par dagar. Efter lunch kissade jag blod så det blev tyvärr en vända till vårdcentralen för att få antibiotika. Vi stannade hemma på middag och sent på kvällen kom Elvira förbi. Vi gick ut med Emma på ett glas ute, sen fick jag gå hem och bädda ner mig igen. Sen var det söndag. Som vi längtat. Söndagar är S & min favoritdag, så länge vi är tillsammans. Vi ser alltid till att göra det absolut bästa av den egentligen tråkigaste dagen på hela veckan. Mysfaktorn är på maxnivå. Vi tog en lång promenad innan vi käkade brunch på Rits. Stans bästa urval av brunch måste jag säga. Vi gick en sväng på stan och letade jeans och träningskläder. Hittade absolut ingenting. 
Igår bestämde vi oss för att boka in oss på Varbergs Stadshotell & Asia Spa. Vi fick en asbra deal för att jag har GP´s Läsvärdeskort! Vi körde ner efter lunch och har haft två fantastiskt fina dagar där. Spa, ångbastu, härliga bad, god middag, fint vin, härlig massage och frukostbuffé i morse, gymmat, mer spa, lunch innan vi stack och har bara haft det GÖTT. Nu är vi i GBG igen och ska suga ur allt vad vi kan den här veckan. 

glada grisar

vid läckö slott och sommarstugan

fantastiska barabicu

varbergs spahotell


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget