måndag 18 november 2013

Helgen

Efter en fantastiskt bra helg sitter jag nu och bara räknar ner minuterna tills jag kör ut till Landvetter. Jag hade sett fel och trodde att Sean skulle komma igår, söndag. Men han kommer idag. Blev så sjukt besviken och ledsen när jag insåg det, haha. Such a cry baby. Men när man längtar ihjäl sig efter någon eller någonting, och det väl börjar närma sig, så går timmarna så sjukt mycket långsammare. Och att det då helt plötsligt innebar att jag behövde vänta i ytterligare 24 timmar fick mig att bli superdeppig. 
Hur som helst så hade jag en fin helg som vägde upp för detta. I fredags kom Maria (min San Francisco friend-blind-date-kompis) ner från Stockholm där hon numera bor. Vi drack vin och pratade om allt möjligt tills klockan var 3:30 någonting. Så lustigt och härligt att man kan träffa någon som man inte vet ett skit om och ha så jävla kul ihop och bli riktigt bra vänner. Det där med blind-date känns ju annars som ett rätt onajs koncept. 
I lördags mötte jag upp Joakim och vi drog till Röhsska för att kolla på en utställning av en grafisk designer. Vi kände båda två att det var en rätt ojämn utställning. Vissa verk som var väldigt imponerande, men tyvärr flera som inte var det. Vi gick runt på hela museet där det även (tyvärr) var barn överallt. Ansiktsmålningar och barnkonsert. Inte min grej. Vi gick och fikade ett par timmar innan jag va tvungen att dra hem och göra mig klar inför klädbytar-kväll hos Daniella. Det var så väl anordnat, ett gäng tjejer på 12 personer som alla hade med sig lite mat, kakor, sallader osv. Och givetvis ett gäng klädesplagg, skor eller väskor som vi själva inte längre var intresserade av. Vi organiserade själva klädbytet jävligt smidigt måste jag säga, och alla fyndade minst ett par grejer var. Alla hade med sig så mycket fina kläder, så det var väldigt lätt att hitta något man fastnade för. Allt som blev över ordnade vi upp i olika kassar som ska skickas till både Filippinerna och lämnas till asylsökande genom Ingen Människa är Illegal. Efter midnatt någon gång var vi bara 5 stycken kvar som bestämde oss för att dra på Hip Hop-klubb på Sticky av alla jävla ställen. Vi dansade och hade skitkul. Alla drog hem utom Daniella och jag om hamnade på Peacock (av ALLA jävla ställen). Där dansade vi tills vi blev utslängda vid 5:30 nånting. Vi drog hem till henne och pratade och rökte cigg tills klockan var 8, det var ljust ute och jag lunkade hemåt. Det blev inte mycket sömn så efter  lunch kom Daniella över för att ha en skön bakissöndag. Min mamma lagade mat och vi såg på film. 

Nu ska jag snart köra ut till Landvetter. Jag har fjärilar i magen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget