fredag 7 juni 2013

Nef, grill & sol

I tisdags på bussen hem från Malmö hade jag en fin utsikt över Hallandsåsen. När jag kom till Göteborg blev jag upphämtad av Elvira & London. Vi gick en sväng till 2a lång, och efter ett halvt glas vin höll jag på att somna. Så trött efter två intensiva dagar i skolan och lite sömn. I onsdags hade jag en skön dag med träning, fixade lite hemma. Jag gick ner mot stan med musik i öronen, gick till biblioteket för att hitta böcker inför sommaren och skolarbetet jag måste göra i Norge. Jag fortsatte ner på Avenyn i solen och gjorde lite ärenden. När jag kom till Avalon såg jag Jonna som jobbade, så jag gick in och fick mig kaffe och ramlösa. På kvällen var jag bjuden hem till Essy, Oskar & Alva på lite försenad födelsedagsmiddag för E. Vi åt supergott och senare på kvällen kom Elvira förbi innan vi gick ut och till Nef. Daniella spelade, det var hur mycket folk som helst och massa härliga vänner var givetvis på plats. Vi dansade (till och med Elvira) tills stängning och sen lite till. En sen natt som blev morgon, då gick vi hem. 
Igår var en jättefin och solig dag. Elvira och jag stannade inne tills det var eftermiddag. Då drog vi till Majorna för att grilla med Jenny & hennes systerdotter Esi, Evelina & Emmeli. Jättemysig gård och härlig sol och mycket mat. Vi hängde kvar där ganska sent, sen gick tvillingarna och jag bort till Röda Sten för att fota i kvällssolen. Det var ett trance-rave precis bredvid oss, men det gjorde inte så mycket. Många fina bilder blev det nog, kommer väl upp snart. När vi gick hemåt gick vi förbi Kokkos spontanfest. Tyvärr var alla för trötta för att orka stanna så vi tog oss hemåt. Fina dagar med fina vänner! För unna sig nu innan det blir Norge, dock i sällskap av en bästis. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget