söndag 23 juni 2013

Bad och pannkakor

Igår flyttade Joanna och jag äntligen till vår pyttelilla lägenhet! Den är liten, vi har inget internet MEN vi har svart mögel! Spännande. På kvällen tog jag ett extrapass och jobbade till 23:30. Vårt andra försök till ett midsommarfirande försvann lite grann. Igen. Men när jag kom hem hade Joanna fixat det lite mysigt och vi hade ett par kalla öl i kylen som vi smuttade på till kl 02 då vi totalt deckade och sov till kl 10:30 idag. Ett par timmar senare mötte jag upp med folk från jobbet utanför hotellet för att dra iväg till ett ställe och bada. Det var lite för lite sol för min del för att bada, men istället halkade jag och slog i svanskotan och såg även på när en kollega halkade längst med berget och slog sig riktigt illa. Och såg givetvis även på när några våghalsar hoppade i i vattnet. Efter detta åkte Mika, Alex, Veronica och jag hem till Veronica för att göra pannkakor. Hon bor högt upp och har en fantastisk utsikt över Stryn. Här intog jag återigen en rätt så passiv ställning och satt mest och kollade på medan de andra jobbade i köket. Alex gjorde tunna ryska pannkakor som vi åt med räkor i keso. Veronica gjorde små ryska plättar som vi käkade med blåbär och socker, och Mika gjorde svenska/holländska med äpple, kanel, socker och smör. Godaste lunchen på länge! En superfin eftermiddag. Jag promenerade hemåt med massa mat och tänkte jogga eller yoga. Inget av det gick för att min fot gör för ont efter att jag ramlade... eftersom att vi inte har internet i lägenheten så satt jag tyst och åt min pasta tills jag fick nog och tog mig till hotellet igen. Varför ha en heldag ifrån jobbet när man är ledig?! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget