måndag 17 juni 2013

Ledig och på tur i Stryn

I lördags var både Joanna och jag lediga. Vi utnyttjade dagen till max! Gick upp ganska tidigt och käkade frukost på hotellet. Ja, vi bor ju alltså på hotellet nu. Får en lägenhet om typ en vecka... Hur som, Mika som vi jobbar med sa att hon kunde ta ut oss på en "tur" som det heter. Vi gick upp på berget som ligger precis där v bor. Inte hela vägen men typ halva. Det tog 1½ en väg, så 3 timmars vandring allt som allt. Hur jävla fint som helst! När vi kom tillbaka till hotellet skulle Anneli åka iväg och bada eftersom det var strålande sol. Vi hakadepå och vi körde en bit tills vi kom till en liten ö som låg mitt i fjorden. Vi gick över på en smal strandbit som förmodligen kommer ligga under vatten snart eftersom att isarna fortsätter att smälta uppe på bergtopparna. Det är dock det klara och friska vattnet från snön som gör att fjordvattnet är totalt klart. Efter lite tvek hoppade vi i, och jävlar vad kallt det va! Det hade ju vart snö för inte så himla länge sedan så jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig... Men hellskotta alltså. Har aldrig badat i så kallt vatten innan! Några av Annelis kompisar kom för bi och gjorde samma upplevelse. Efter ett par timmar åkte vi hem för att sedan dra på grillfest hos ett par som heter Claus och Mary Ann som jobbar på hotellet med oss. Blev bjudna på grillmat och vin! Deras hur har en fantastisk utsikt över en fjord och bergen och allting. Helt magiskt. Claus berättade för mig att han sett knepiga djur i vattnet. Vi diskuterade Loch Ness odjuret ganska länge... Vem vet! Senare drog vi vidare till skidcentret där massa folk campar. Det var ett band som skulle spela så vi hängde där och fick även uppleva Blind Fotboll. Sjukt roligt och förnedrande! 

Har jobbat långpanna idag. Gör samma imorgon. Känns gött som snus! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget