tisdag 6 mars 2012

Midori Hirano

Igår var Jessi, Frida & jag på en sjukt dåligt och en sjukt bra konsert. Det var på Madame Claude. Det första var en tjej och en kille. Tjejen spelade fiol och killen... eller alltså, nej. Hon spelade inte. Hon torterade fiolen. Först, konstant, utan något slags break i typ 25 minuter. Jätte många gick, och då vill jag tillägga att vi var typ 30 pers från början, och kanske... 15 gick? Hur som. Efter 25 minuters PINANDE så började hon och killen tortera samtidigt. Efter typ 15 min bestämde vi oss för att vara några av dem "riktiga" människorna och gå ut till baren. Gud vad skönt det var! Hur som, ANDRA akten vilket var det vi kom dit för, var helt jävla fantastiskt. Midori Hirano, en tjej från Japan som samplar ljud, spelar lite piano och synth till det och har ett drömskt sound som fick oss alla tre att falla in i någon slags utom-kroppslig meditation. Helt jävla amazing. Lyssna på det HÄR.




Så fint väder idag alltså! Våren har på något vis kommit till Berlin, sitter liksom inpå kvällskvisten och hör fåglarna kvittra ute, mm, fint. Idag har man la varit duktig också! Gick och tvättade mitt täcke & kudde som var typ as-äckliga. Sen gick Kalle & jag och handlade mat, fick en del pluggat faktiskt, en timmes yoga osv. Go dag!! Kalle och jag ska ha "vi saknar våra pojkvänner"-kväll hade vi tänkt. Men ingen orkar köpa vin. Så det blir la mest te och typ sorg.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget