onsdag 8 september 2010

Underbar dag








Första helt bra dagen på länge var idag.
Jag gick upp 8:20, duschade och fixade frukost. Drack te och kollade igenom mina anteckingar en sista gång innan vår skolchatt började kl10. Ja, varje onsdag 10-12 chattar vi i klassen online, där vi ska svara på uppgifter vi fått veckan innan, samt att vi kan fråga läraren och varandra saker.
Jag svarade skit snabbt på nästan alla frågor, och var den enda som fick kommentarer som "bra josefin", "poäng til josefin" osv. Sjukt nöjd! Vi kommer inte få nästa veckas sidor & uppgifter förrän i natt, så istället för att lista ut det, så gjorde jag mig klar och bestämde mig för en ledig eftermiddag.
Karl och jag tog oss ner och mötte upp JC & Tim och gick och käkade den bästa lunchen jag sett på länge. Hej jag och tre fantastiska bögar! Vi unnade oss varsitt glas vitt eller öl, och sjukt god mat.
Sen promenerade vi ner till Spree och satt i parken och drack vin med Stephanie och två till jag inte minns namnet på.
Efter lite Afternoon Delight, så åkte vi till Ikea, mötte upp Emelie och hennes underbara klasskamrat som hade en stor skåpbil, och vi köpte ett par sängramar och massa god, svensk mat!
Nu sitter vi här hemma. Har fixat iordning våra rum, druckit prosecco och ätit lite godis från Ikea, och livet är i allmänhet bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget