onsdag 25 augusti 2010

Flyttdags

Ja jag har den jävla oturen med att bli sjuk när jag ska flytta. Det hände förra sommaren också, när vi flyttade från Wedding till Friedrichshain.
Men den här gången är jag ensam.

Jag blev sjuk i måndags, antar att min kropp ba LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄGG AAAAAAAAAAAV NUUUUUU! Ta det lugnt och så vidare.
Så, idag har jag packat ner en massa grejer. Typ allt. Insåg att det inte är så jävla mycket att packa ner, eftersom att jag inte packade upp så mycket när jag kom hit för några veckor sen. Dessutom ska jag hämta en del kläder i Gbg när jag åker dit om 3 veckor.

Förut cyklade jag iväg (på min nya cykel jag köpte av Kokko) till Cupcake och unnade mig inte en, inte två, utan tre muffins!! Eftersom att jag är sjuk, är jag inte så hungrig, och när jag inte är hungrig lagar jag ingen mat. Så, muffins & te & kaffe=mat på sjukan.
Jag har skypeat & pratat i telefon med folk jag saknar också. Det va skönt att höra Kalles röst i telefonen. Han kommer med tåg på tisdag morgon, och jag saknar honom så att jag spricker! Önskade bara att vi kunde ha haft några dagars ledighet innan våra kurser börjar, men så blev det tyvärr inte. Våra kurser börjar på onsdag redan, men det ska bli spännande. Vi ska lägga upp pluggscheman. Så att man inte aldrig pluggar, eller alltid pluggar! Att man bestämmer sig för en eller två dagar när man inte pluggar alls, och 3-4 dagar där man pluggar ett visst antal timmar. Blir svårt annars att hålla disciplinen uppe när man läser distans.

Nu ska jag koka te, steka ett par ägg, och fortsätta att streama serier samt packa ner saker. Långsamt.
SJUKPUSS!

1 kommentar:

som tänkte något efter detta inlägget