torsdag 16 januari 2014

Tiden som gått

Utan dator i tre veckor. Harreeee guuuuuud. Jag överlevde! Idag fick jag tillbaka den. Både skönt och oskönt. Osmidigt framförallt att inte ha dator. Men, man har ju en telefon så jag har överlevt.
Jag har flyttat hem till pappa. Vi dricker presskaffe, ser på sport och djurdokumentärer och läser mycket böcker. Och äter stekt strömming i det lilla köket. 
Det har hänt en hel del på väldigt kort tid. Jag är äntligen examinerad. Konstvetare nu med andra ord. Dessutom har jag fått jobb. Typ ett av mina drömjobb, på en konsthandel i Göteborg. Efter min första veckas arbete kan jag säga att jag stormtrivs, och dom verkar trivas med mig. Jag är stolt och förväntansfull. 
Jag trivs på gymmet och har tränat mycket. Min bror från New York flög in häromdagen och de senaste tre kvällarna har vi haft fantastiska familjemiddagar. God mat, gott vin, underbar historier, massor av skratt och kortspel. 
Jag har bara hängt med familj, och med Claudine då. Vi är ju work out-buddies. Förra helgen gick vi ut med Christoffer, Joakim och Fredrik. Jag hade inte druckit på två veckor, kände mig som en nybörjare. Vi hade så jävla roligt, den bästa kvällen på hur länge som helst. Avrundades på gayklubbar med ravedans och en långsam cykeltur hem på Avenyn mitt i natten. Lite Sean på detta så hade livet nästan varit perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget