onsdag 8 februari 2012

GBG veckan

Har haft fullt upp mellan familj, vänner, fler vänner, gym, jogg, vänner, sömn, jetlag och annat. Helt glömt att uppdatera! Förr torsdagen hade en bekant utställning här i Gbg! Per Josephson inte minst. Hur bra och nyskapande som helst. Väldigt bra. Utställningen står kvar ett tag till HÄR



I fredags blev jag bjuden över till Daniella & Jocke (tap-man, kocken, bebbe etc.) på middag. Det bjöds på kolja över en citron-risotto med vitvins sås. Och pannacotta till dessert. JUMMY! Massa vin och tjöt förgyllde kvällen som blev natt och en glad & varm Josefin gick hem runt 3-4 nånting.




I lördags vaknade jag efter bara 5 timmars sömn. Jag börjar bli gammal. Kan inte ens sova ut längre. Trotsade bakfyllan och hängde med min lillasyster och sen storhandlade med mamma. Fy fan. På bakfyllan. Inte ett tips..
På kvällen kom Elvira över på middag innan vi skulle gå på vernissage. Vi kom för sent men lyckades hamna med alla som vi skulle träffa på Glenn Sportbar på Friggagatan. Det var en väldigt underlig upplevelse och Elvira och jag kom fram till att Glenn Sportbar är lite som rymden: overklig, spännande men läskig och vi väntar fortfarande på besked om intelligent liv.  Det var hur som en jätte bra kväll och när Elvira drog hem gick jag och mötte upp Stephan & Ali på Lagerhuset där det var Filmfestival-fest i full gång. Det bjöds på strip-tease av en full långhårig man på scenen och det hela avslutades med mat på Abbe´s Sibylla med Stiph-man.


Söndagen inleddes i exakt samma anda som lördagen: bakfull och på tok för lite sömn. Adam fyllde 19 år så det sjöngs och mös hemma. Framåt eftermiddagen fick lillasyster Emma & jag ett ryck och röjde i huset, städade och gjorde i ordning mer i källaren där hon ska ha ett sy/pysselrum inom snar framtid. På kvällen var det middag med hela familjen och jag deckade runt kl22. 


I måndags skulle jag till Östra och ta ut min p-stav, 3:e försöket. Och mycket riktigt: 3:e gången gillt! Hur lycklig som helst! Åkte till Majorna och hälsade på Erik. Han bjöd på soppa och sen gick jag upp på vinden och hämtade skidkläder och lite annat krimskrams som jag saknar. Träffade Joanna och hängde med henne ett tag.


Igår fick vi besök av grannen Nina och hennes hund Aaron. Han ville mest bli klappad och hade huvudet mellan mina ben större del av besöket. Lite läskigt, men sjukt fin hund. Gick till Evas Paley och träffade fintjejerna Essy & Alva. Alva  var goare än någonsin och hur rolig som helst. Vi gick på stan och promenerade runt tills jag träffade Sessili & Joanna i Haga. Sen sprang jag 8 km på gymmet och mötte upp Jocke på Mitt Andra Hem där godingen bjöd mig på mat & ett par öl. Sjukt skönt att uppdatera varandra om livet och det var ett gött häng som jag inte ville skulle ta slut.






Idag har jag försökt uppdatera mig i skolan, nyss joggat en mini runda ute i kylan och ska snart träffa Johanna & Sara. BRA DAGAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget