onsdag 18 januari 2012

Senaste

I Sonoma inne på en liten vinbutik träffade jag Ted. När jag berättade för honom att jag är från Sverige sa han att han och hans fru jobbat i Thailand på en svensk/amerikansk skola. Vi snackade lite och han berättade om livet där och om Maria som startat skolan. Han lovade att "hooka" upp mig med henne och tog min e-mail och ska skicka mig kontakt-information. Ingen aning om vad jag skulle kunna lära ut, men man har la lärt sig ett och annat genom livet hittills, så jag kan nog komma på något. Hade vart sweet att jobba där nästa vinterhalvår kanske?

Träffade massa fler härliga människor där uppe, och smakade på några helt fantastiska viner! Köpte de tre dyraste flaskorna jag nånsin köpt och ser fram emot att smutta på dom. Drack eller rökte inte på 10 dagar innan vinprovningen, och till och med där drack jag knappt nånting. Skönt att pausa lite. Skulle vilja ha en hel månad, men känns svårt att planera in nu när jag kommer hem till Gbg och Berlin. Vad ska man göra där om man inte dricker? Lol. 

Imorgon kommer det regna för första gången sen jag kom hit. Kommer kännas helt sjukt med regn! Om det fortsätter i ett par dagar kommer det att vara helt fantastiskt fin snö uppe i Tahoe till helgen, så kanske vi kan åka upp och åka skidor äntligen. Ska åka med familjen en vecka när jag kommer hem, men backarna här sägs vara helt fantastiska. 

Min sista helg, vilket blir nästa vecka, ska tydligen vara full med planer. Alla vill säga hej då och har planerat både det ena och det andra. Nu till helgen blir det förhoppningsvis techno klubb. Min stackars techno-nerv är på tok för understimulerad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget